Hosting van toepassingen » Nomadesk » Support

EuroSys Nomadesk Team Fileserver

Bij EuroSys staan wij graag zo dicht mogelijk bij onze klanten. Wij vinden het dus belangrijk dat u ons kunt bereiken op een manier die u het meest schikt, of u nu feedback wil geven, een vraag wilt stellen of u gewoon meer informatie wenst. Hieronder vindt u hoe:

E-mail

Stuur een e-mail naar support@hostbasket.com zodat een ticket wordt aangemaakt dat zo spoedig mogelijk door ons zal worden behandeld. U kunt ons ook mailen met feedback of suggesties voor verbeteringen. Omdat we begrijpen dat van u leren de eerste stap is naar het aanbieden van een beter product, en zelfs een betere klantenervaring!

Telefoon

U kunt ons contacteren op het nummer+32 9 326 90 90 tijdens de werkdagen tussen 8u en 19u (Central European Time, UTC+1)

Technische vragen

Vind uw antwoord tussen de meeste gestelde technische vragen in onze FAQ

Productgerelateerde vragen

Wat is Nomadesk?

Nomadesk is de gemakkelijkste en veiligste manier om bedrijfskritische bestanden te delen, te synchroniseren en te back-uppen, waar u zich ook bevindt, online en offline. Het beveiligen, synchroniseren, back-uppen en beschikbaar maken van gegevens op verschillende toestellen is een dure aangelegenheid en vereist enige IT expertise en een mentaliteitsverandering. Nomadesk is een dienst op aanvraag die business teams toelaat om ongelimiteerd gegevens te beveiligen, te synchroniseren en te delen zonder dat hierbij een mentaliteitsverandering noodzakelijk is. Nomadesk laat kleine en middelgrote bedrijven kennis maken met cloud computing zonder dat dit gepaard gaat met al te grote problemen en zonder de hoge kosten die het beheren, delen, back-uppen, beveiligen en synchroniseren van vertrouwelijke projectbestanden met zich meebrengen.

Dit alles aan de forfaitaire prijs van € 10,- per maand per bestandsserver. Nomadesk laat klanten toe om een ongelimiteerd aantal gebruikers toe te voegen om gegevens mee te delen en er toegang tot te verkrijgen. Deze gegevens bevinden zich op een virtuele drive die zich gedraagt als een C-drive waarin belangrijke documenten centraal kunnen opgeslagen worden. Deze documenten kunnen geraadpleegd worden vanop een afstand of lokaal vanaf een PC, Mac of iPhone.

Nomadesk codeert elk bestand op een lokale en centrale server en biedt TheftGuard™ aan, een innovatieve technologie waardoor gebruikers data kunnen shredderen (vernietigen) vanop een afstand. Nomadesk synchroniseert automatisch wijzigingen op de bestandsserver en de computer van ieder teamlid met een maximum aan beschikbare netwerk bandbreedte en kostenbesparingen. Het is een efficiëntere en slimmere manier om samen te werken, de productiviteit te verhogen, gegevens te beveiligen en server/opslagcapaciteit uit te breiden.

Nog niet overtuigd ? Download de 30-dagen trial versie en probeer het zelf! Binnen enkele minuten ontdekt u alle slimme mogelijkheden van Nomadesk.

Welke businessgroepen probeert Nomadesk te bereiken?

Nomadesk richt zich op kleine en middelgrote business teams met mensen die werken vanop afstand, thuiswerkers, of veldwerk verrichten, en op kleinere teams die deel uitmaken van grotere bedrijven. Deze teams hebben nood aan een gemakkelijke en efficiënte manier om samen te werken en om documenten te delen, te bewerken en te synchroniseren. Hierbij is het ook belangrijk dat bedrijfskritische gegevens goed beschermd en geback-upt worden. Nomadesk voorziet mobiele gebruikers, de zogenaamde “nomadic professionals”, van een gemakkelijk en veilig systeem om gegevens uit te wisselen, met een opslag tot 50GB en een dubbele back-up van vertrouwelijke bestanden en dit alles aan een betaalbare prijs zodat documenten overal en op verschillende tijdstippen kunnen geraadpleegd worden.

Wat is een "nomadic professional"?

Net zoals de thuiswerkers en mobiele werkers, is de “nomadic professional” niet gebonden aan een specifieke werklocatie. Dankzij email en WiFi, gebruiken meer en meer professionelen hun laptops, iPhones, blackberries en smart phones om overal en om het even wanneer te kunnen werken. Indien u vanop afstand werkt, van thuis uit of onderweg, dan bent u een “nomadic professional”.

Welke pijnpunten werkt Nomadesk weg?

Toegang tot gegevens

De “nomadic professional” of mobiele gebruiker heeft steeds de recentste informatie bij de hand, en moet in staat zijn om te werken met de meest up-to-date bestanden overal en op elk moment, zelfs al heeft hij/zij geen toegang tot een internet connectie. Nomadesk garandeert dat alle teamleden toegang hebben tot de meest recente, up-to-date bestanden, of de teamleden zich nu bevinden op kantoor, onderweg zijn, of online of offline werken.

Beveiliging

De meeste professionelen werken met hun laptops, waarop bedrijfskritische en persoonlijke informatie staat. In het geval dat de laptop gestolen zou worden, zijn die gegevens niet beschermd. Andere professionelen bewaren hun gevoelige bestanden op een USB stick, of ze branden een CD-rom om met deze bestanden verder te kunnen werken thuis of onderweg. Dankzij Nomadesk hoeven professionelen zich niet langer zorgen te maken over het verlies van vertrouwelijke informatie. Nomadesk bewaart uw gegevens op een veilige locatie op uw desktop. U hoeft enkel uw gegevens te slepen en neer te zetten in de Nomadesk bestandsserver en dezen worden automatisch gecodeerd, beschermd met een paswoord en geback-upt. Indien de laptop gestolen wordt, kunnen de bestanden vanop afstand geshredderd worden.

Wat zijn de voordelen?

Verbeterde operationele efficiëntie

Het beheren van de meest recente versies en het synchroniseren van documenten om er zeker van te zijn dat de laatste aanpassingen verwerkt zijn, kan een heuse nachtmerrie zijn, zeker wanneer u samenwerkt met een wijdverspreid team. Nomadesk verbetert de efficiëntie door virtuele bestandsservers te creëren op de desktop zodat men niet meer afhankelijk is van e-mail alleen om bestanden te delen, vooral dan de grotere bestanden. Nomadesk maakt de workflow efficiënter doordat teamleden documenten kunnen synchroniseren zelfs al is een teamlid genoodzaakt om voor een bepaalde periode offline te werken. Nomadesk synchroniseert automatisch wijzigingen op zowel de bestandsserver als de computer van ieder teamlid, met een maximum aan beschikbare netwerk bandbreedte en kostenbesparingen. Het is een slimmere en efficiëntere manier om samen te werken, de productiviteit te verhogen, gegevens te beveiligen en server/opslagcapaciteit uit te breiden. Nomadesk geeft aan de IT afdeling de mogelijkheid om teams vanop afstand te managen.

Probleemloos bestanden delen op een gemakkelijke en veilige manier

Eens u Nomadesk hebt geïnstalleerd, kunt u gemakkelijk bestanden verslepen en neerzetten in de virtuele bestandsserver en beginnen samenwerken. Het is niet nodig om bestanden te gaan up- en downloaden op andere plaatsen, de gegevens bevinden zich slechts op één plek. U kunt de virtuele bestandsserver bereiken wanneer en waar u ook maar wilt vanaf uw PC, Mac of iPhone. Gegevens worden automatisch gecodeerd.

Gegevensback-up en opslagruimte

Wanneer u uw gegevens versleept en neerzet in de virtuele bestandsserver van Nomadesk, worden deze automatisch geback-upt en opgeslagen in de wolk. Gebruikers dienen zich niet langer zorgen te maken over de grootte en de veiligheid van documenten, dit is allemaal inbegrepen in één vast bedrag.

Positionering in de markt

Hoe verhoudt Nomadesk zich ten opzichte van andere programma’s om bestanden te delen?

Nomadesk is de meest eenvoudige en veilige manier om samen te werken en om bedrijfskritische gegevens te back-uppen en op te slaan zowel op kantoor als onderweg. Door de gemakkelijke installatie, de mogelijkheid om zowel online als offline te werken en de lage maandelijkse vaste prijs van € 10,- voor het creëren van een virtuele bestandsserver met een ongelimiteerde opslagruimte en toegankelijk voor een ongelimiteerd aantal gebruikers, vormt ons product een klasse apart. De hoge kosten gelieerd aan het traditionele “pay-per-user” model worden weggewerkt door aan de klanten de voordelen van het betalen van een forfaitair bedrag aan te bieden. De klanten worden beschermd tegen diefstal of verlies van bedrijfskritische gegevens te wijten aan calamiteiten door alle bestanden te coderen en op te slaan zowel lokaal als op een centrale server. Het programma TheftGuard™ laat gebruikers toe om gegevens te shredderen vanop afstand. De klant kan eenvoudigweg bestanden verslepen en neerzetten en deze bewaren zoals altijd. Nomadesk heeft ook een klantendienst die bereikbaar is per telefoon en via live chat in het geval dat oude bestanden moeten gerecupereerd worden of indien een computer gestolen is.

Kosten besparen

Hoeveel kan ik gemiddeld besparen als ik Nomadesk aanschaf?

Om een intern systeem op te zetten, kunnen bedrijven meer dan € 7000,- uitgeven aan technologie en expertise, support niet inbegrepen. Nomadesk kost slechts € 10,-/maand, er is dus een enorme kosten-effectiviteit waarbij het niet nodig is om een interne infrastructuur op te zetten. Er zijn andere bedrijven die “cloud-based” opslag en back-up aanbieden, maar er is er geen één die samenwerking, veiligheid, back-up en opslag combineert aan deze voordelige prijs.



Nomadesk, fileserver