Colocatie in ons datacenter » Diensten

Standard & Premium support

EuroSys Support

Standard support (inbegrepen): contacteer EuroSys via e-mail, ticket of telefonisch voor het beantwoorden van uw vragen of het uitvoeren van interventies tijdens EuroSys kantooruren (8 tot 19u). Sommige interventies kunnen betalend zijn. U kunt aan uw ticket een prioriteit geven en alle wijzigingen opvolgen in uw MyAccount controlepaneel.
Premium support (optie): idem als Standard Support met daarbovenop 24/7 support voor tijdkritische interventies.
Lees meer over Standard & Premium support en de SLA voor dedicated en virtuele servers.

Kies Premium support als optie voor uw colocatie oplossing.
Klik hier voor een overzicht van de opties.

Firewall

Dedicated Server Firewall

Een firewall beschermt uw server tegen niet-geautoriseerde toegang vanop het internet. U kunt bij iedere dedicated of virtuele server (behalve bij de Start server) zelf bepalen welk verkeer er toegelaten wordt. Dit kan nuttig zijn voor sommige applicaties zoals FTP, SSH, Remote Desktop, Plesk, ... U kunt de gewenste poorten noteren op uw bestelbon of indien nodig later aanpassen.
EuroSys voorziet voor alle servers een hardware firewall.

Full data back-up

Dedicated Server Full Data Back-up

De back-up software, Symantec Netbackup PureDisk, neemt dagelijks incrementele back-ups van alle data op uw server. Er wordt geen back-up genomen van het besturingssysteem, de applicaties of de bestanden die op dat moment locked of in gebruik zijn. De back-ups worden bewaard op EuroSys opslagruimte. U kunt de data back-up gebruiken om een vorige versie van uw bestanden terug te zetten of om gewiste data terug te zetten.
Lees meer over Full data back-up.

Managed services

Dedicated Server Managed Services

Managed services is een gebundeld aantal EuroSys diensten die uw server in optimale vorm houden. Zo installeert EuroSys maandelijks Service Packs, Security Patches en upgrades van het OS en voeren we preventief onderhoud uit. Bovendien voorzien we de mogelijkheid tot back-up en voeren wij nadien de validering ervan uit. Lees meer over managed services

Managed services is beschikbaar in optie (in combinatie met Premium Support).

24u Monitoring

Dedicated Server Monitoring

Uw server is het kloppende hart van uw onderneming. Wanneer deze niet bereikbaar is, kan dit u vertrouwen en klanten kosten. De bewaking van uw server is dus van essentieel belang. EuroSys controleert doorlopend zowel de hardware als de beschikbaarheid van de diensten op uw server. Hardware monitoring omvat standaard o.a. OS, disk space, CPU load, memory usage, ... Services monitoring omvat o.a. dataverkeer, PING, HTTP. EuroSys biedt daarnaast ook nog Advanced monitoring aan, waarmee alle overige processen of eigen applicaties kunnen gecontroleerd worden.

Alerting

Dedicated Server Alerting

Mocht er zich een probleem voordoen met uw dedicated, virtual, cloud of colocation server, dan wordt u automatisch per e-mail en/of SMS op de hoogte gebracht. Zodoende kunt u de nodige actie ondernemen om het probleem te verhelpen of om EuroSys te verwittigen.

Voor uw colocatie oplossing worden tot 5 personen per e-mail of sms verwittigd.

Remote cold reboot

Dedicated Server Cold Reboot

Mocht uw server vastlopen, dan kunt u de server vanop afstand (via uw EuroSys controlepaneel) een volledige herstart (cold reboot) geven.

MyAccount controlepaneel

MyAccount Control Panel

Via het EuroSys controlepaneel "MyAccount" kunt u uw server in colocatie beheren. U vindt er alle tools voor servers in colocatie centraal beschikbaar in een gebruiksvriendelijke en handige website.

U kunt het controlepaneel bereiken via de MyAccount controlepaneel.